Kleine en grote gelukjes

Hej, wist je dat er een Blogboost Najaarschallenge loopt waar ik allang niet meer consequent aan meedoe (sorry Evi en Nina). Hier en hier kan je de twee andere posts lezen die ik in het kader van die challenge schreef.

En vandaag doe ik nog eens eentje mee. Eentje over kleine gelukjes.

Een bevriende gezondheidscoach vroeg mij begin deze week of ik ooit al eens mijn successen van de dag gevierd heb.

Ik moest nee antwoorden, de laatste tijd niet meer.

Ooit deed ik het wel. Toen ik die opdracht kreeg van mijn psychologe: elke dag 3 dingen noteren waarvoor ik dankbaar was. Ik deed dat een jaar of zo praktisch elke avond. Die kleine gelukjes van de dag moesten mij een goed gevoel geven. Moesten mij helpen om uit het dal te kruipen waar ik in gesukkeld was.

En die hielpen wel degelijk! Maar toen ik de beslissing genomen had om als zelfstandige te starten, voelde ik de nood niet meer om mijn kleine gelukjes elke dag bij te houden. Want ik deed eindelijk wat ik wou, ik had de sprong gewaagd en voelde mij goed in wat ik deed. Nog altijd trouwens.

En toch. Toch heb ik het gevoel dat ik nu weer baat zou hebben bij het bijhouden van mijn 3 kleine gelukjes van elke dag. Mijn altijd piekerende brein is weer overuren aan het draaien. Zowel in den business als privé. Met die overpeinzingen ga ik je nu niet vervelen. Ik deel nu wel de kleine lichtpuntjes die mij dezer dagen de energie geven die nodig is om door te gaan. Ik waarschuw u: ’t heeft nogal veel met ons kinders te maken.

Kleine gelukjes, grote gelukjes

  • Warre die at random op mijn schoot komt springen voor een dikke knuffel of een kus.
  • Warre die voor het slapengaan zijn broer nog de schattigste zoen ever komt geven.
  • Sep die mij elke keer weet te verbazen met zijn vooruitgang in het lezen en schrijven.
  • Of die enorme bouwwerken die Sep maakt: 3D-puzzel of Lego, zolang de minimumleeftijd op de doos maar 9+ is, want anders is het te “saai”
  • Koen die de afwas gedaan heeft tegen dat ik beneden kom van Warre in bed te leggen.
  • Mijn koude voeten in bed opwarmen aan Koen
  • De kerstboom opzetten voor de Sint is langsgeweest (we all need some extra Christmas vibes this year!)
  • Sep die mega nerveus is voor de komst van de goedheilig man.
  • Zelf voor Sint/Piet spelen en chocolade en koekjes op strategische plaatsen “rondstrooien”.
  • Klanten die op mijn eerste copyvoorstel reageren met “ooh, da’s perfect!”
  • Met andere kick-ass onderneemsters babbelen en elkaar mega steunen en “empoweren”.
  • Het Webcopy Project, de online cursus met als ondertitel “scoor online met kick-ass teksten” die ik begin 2021 lanceer, die beetje bij beetje vorm krijgt. Als je meer wil weten, zet je dan op de wachtlijst, dan hoor je het als eerste als de cursus er is én in tussentijd krijg je al een paar voorsmaakjes in je inbox.
  • Al die kerstlichtjes overal. Letterlijk lichtpuntjes in de duisternis. (tis den tijd van’t jaar voor extra melig gedoe, get used to it)
  • Samen met de kindjes meezingen met hun lievelingsliedjes in de auto (Sep is Metallica-fan, Warre kent Helden van De Nachtwacht bijna uit het hoofd).
  • De wafels die mijn oma traditiegetrouw bakt op Sinterklaas die Coronaproof via mijn zus hun weg naar ons vonden.
  • Onze kerstkaartjes (mijn jaarlijkse ‘cadeautje’ van Smartphoto.be) in de bus krijgen, die op The Gram zwieren en daar keiveel leuke reacties op krijgen.
  • Het maken van die kaartjes met een zeer enthousiaste Sep. Hij treedt nog in mijn voetsporen, ik voel het!
  • De nieuwe DeeDeeCopy website in bijna afgewerkte staat zien.
  • Het grote raam in het toekomstige DeeDeeCopy Hoofdkwartier. Eigenlijk het toekomstige DeeDeeCopy Hoofdkwartier tout court. Rondleiding als het af is, beloofd!
  • Date Night thuis met takeaway, een goed glas wijn, ne goeien babbel en zonder kinders (sorry jongens).
  • Uitspraken van onze kinders waardoor ik soms in een deuk lig. Ik moet die weer beginnen opschrijven, ze zijn te goed om te vergeten.

Deze lijst is uiteraard bijlange niet volledig en wordt elke dag aangevuld.

En wat zijn jouw kleine gelukjes? Laten we elkaars lichtjes in deze duistere tijdens delen. (too much meligheid? #sorrynotsorry)

3 gedachtes over “Kleine en grote gelukjes

Plaats een reactie